My Favorite Foods : Tengok je la…..

My Favorite Foods : Malaysian Foods.

Tajuknya pun dah cakap makanan kegemaran aku. Namun aku suka nak berkongsi dengan anda semua makanan kegemaran aku yang aku impikan dan kadang-kadang susah nak dapat sebab hanya disediakan pada hari perayaan sahaja

First kan sini, nasi lemak. Nasi lemak kegemaran aku, tapi terus terang aku lebih suka nasi lemak yang sambal dia yang kureng pedas sebab aku tak tahan makan pedas namun disebabkan minat aku try je la…… Nasi Lemak terbaik punya : Nasi Lemak Sir Kasbah….(sedap tapi susah nak dapat di blok lelaki)

 

Makanan kedua kegemaran….mee goreng mamak dan char kway teow…satu kemestian klu aku berjalan-jalan di mana- mana tempat sebab aku fanatic terhadap mee goreng dan char kway teow.. Tapi tak semua tempat ada mee goreng dan char kway teow.. paling x suka nie sbb mostly semua kedai makan kat Malaysia ni..kedekut nak bagi isi lebih….kadang-kadang nama mee goreng mamak atau char kway teow.. sekali makan, macam makan mee goreng atau char kway teow.. kosong je aku rasa…. Tapi the best mee goreng mamak or char kway teow, aku belum menemui lokasinya lagi.. Any suggestion ?? cari je aku kat FB….

Makanan kegemaran ketiga ialah roti canai… kegemaran semua orang apatah kalau dicecah dengan sambal dia…meleleh air liur.. kalau makan satu confirm tak cukup mesti dua atau tiga baru puas.. sanggup berbelanja semata-mata untuk ini…..

Next adalah picture makanan kegemaran aku untuk tatapan anda semua….hihihihi Murtabak ayam….sedap tuuu……

Siapa yang tak jatuh hati dengan air bandung…..kemestian kalau makan kat luar samada air bandung atau milo ais.

Burger mamak special….lebih sedap berbanding dengan burger McD….hahahaha.. kalah zinger burger…..sedap sangat2….

Roti John…mula mengemarinya ketika berada di KML….makanan lewat malam nie…mesti makan nie…sedap.. Roti John Sir Rosli…

Kari ayam….sedap sangat. My mom curry is still the best…..hahahahahaha

Manok Pansoh, makanan tradisi masyarakat Iban…tapi tetap jarang di makan sebab remeh cara nak membuatnya…

Kuih kegemaran saya…syarat wajib untuk jadi isteri saya…pandai buat karipap….hehehehehe…..dan laksa Sarawak yang kat bawah nie…

Besar lagi picture tu….sedap gila laksa Sarawak… my wife mesti pandai masak ni….syarat wajib kedua… hihihihi…

Satay ayam kegemaran saya..tapi inilah yang jarang dimakan sebab terlalu memilih tempat… kadang-kadang Nampak sedap…sekali makan…hancur hati aku…x sedap langsung…promote punya dahsyat sekali makan….sedap lagi aku buat…..

Ini je kot yang suka….ada lagi tp malas nak share ngan korang semua..

About ignatiusjohn

Universiti Malaysia Sabah, Industrial Chemistry Final year student Twitter : https://twitter.com/IgnatiusMicky Facebook : http://www.facebook.com/Ignatius John

Posted on June 29, 2011, in food. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

