Jejak langkah aku…..di dunia baru…

15 July 2011…detik bersejarah buat semua lepasan matrikulasi dan lepasan STPM…

Ada suka mahupun sedih dengan keputusan yang diperolehi…bagi aku….perasaan aku….gembira dan kecewa sedikit sebab universiti yang diimpikan iaitu UITM….tidak mampu aku gapai….namun aku memperoleh di UMS…. Tapi jauh di sudut ada rasa gembira yang teramat sangat sebab dapat kos yang aku memang nak sangat….

IJAZAH SARJANA MUDA SAINS DENGAN KEPUJIAN ( KIMIA INDUSTRI)

 Dalam hati memang tidak sabar mau menjejakkan kaki ke universiti….siapa sangka Ignatius Anak John…yang pernah dikutuk oleh cikgunya sendiri..kini mampu berbangga apabila melanjutkan pelajaran dalam bidang yang aku sendiri tak jangka boleh jatuh cinta… Pujian harus aku berikan buat lecturer aku kat Kolej Matrikulasi Labuan..

1. Miss Amal Harun

2. Sir Taib

3. Madam Sharina ( Mentor kami..yang sentiasa memberikan sokongan)

4. Sir Nazaruddin ( Beliau paling banyak memberikan dorongan kepada aku untuk berjaya)

5. Sir Kasbah dan Sir Amin ( Dua Individu penting dalam menjatuhkan hati aku kepada bidang kimia)

6. Lecturer PDT ( Pembakar semangat aku )

    – Madam Norasiah, Madam Norafida….Madam Colina….Miss Azzaliza…Sir Rizam..Sir Nizam…Sir Hafiz….Sir Zul….Miss Asma…..dan yang aku tak berapa ingat di sini ( mungkin sebab tak ajar aku kot….sebab tu lupa)

7. Miss Widad

8. Madam Nadhirah….( I miss to speak with her….)

9. dan banyak lagi…..

dan perjalanan aku belum habis lagi….bermulanya langkah baru di sini….pesanan kawan-kawan dan keluargaku supaya ingat ” apa yang penting…belajar bersungguh…dan ubah nasib keluarga..”, janji aku kepada diriku…..aku berusaha untuk kebaikan diri dan keluarga….

About ignatiusjohn

Universiti Malaysia Sabah, Industrial Chemistry Final year student Twitter : https://twitter.com/IgnatiusMicky Facebook : http://www.facebook.com/Ignatius John

Posted on August 9, 2011, in myself and tagged , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. hi senior, saya ex KML n dapat UMS Industrial Chemistry juga. boleh bgtau subj2 yg wajib ambil & beza antara chemical engineering and industrial chemistry?

Leave a Reply

