Luahan rasa secukup rasa……

Dah lama tak update blog ini….sebab busy sangat dengan urusan kerja dan assignment yang melambak….. kepenatan yang biasa di alami oleh seorang pelajar… terkejar ke sana ke mari…..satu perkara biasa… tapi itulah yang menjadi rencah kehidupan aku di sini. bila selalu ke sana ke mari…mengharap makin kurus la…rupanya tidak…aku pula makin kuat makan…hahahaha… tp aku xmakan malam pun…klu hari-hari biasa….. kecuali sabtu dan ahad…. NAK TAU PASAL DIET AKU….bole….pay me first….hahahahaha…

 
Jom bercerita pasal hubungan kekasih ini, sebenarnya aku malas nak bercerita pasal ini tapi disebabkan geram a.k.a rasa menyampah jadi aku bercerita sedikit pasal couple ini. Asalannya tak baik nak membuka pekung orang lain, tapi anggaplah perkara ini sebagai pengajaran buat mereka yang bakal-bakal bercinta. Nasihat aku, kalau cari kekasih baik girlfriend or boyfriend biarlah berpada-pada, jangan seperti main tangkap begitu ja… kelak binasa diri. diceritakan pula, pasal kawan aku ini yang bercinta sakan dengan buah hati dia, sebenarnya pada peringkat permulaan, it doesn’t matter with me…aku ok je.. cuma bila makin lama perasaan menyampah tu wujud dalam diri aku. terus terang aku cakap, i hate your couple..kenapa??? Pertama, adalah menjadi kepantangan aku, bila aku makan dengan kawan aku, dia bercakap dengan buah hati dia..kalau yang face to face tu kira okla….aku boleh terima lagi, ini lain pula, bercakap di telefon bagai nak rak…..aku yang duduk kat depan ko…macam orang bodoh je ko buat…. yang buah hati tu…pula, cuba la memahami keadaan sedikit, tak kan sampai nak 24 jam bertelefon..seolah-olah takde benda nak buat. Lepas tu buat suara cute….aduh!!!!! mau muntah aku….dengar…. “ala..sayang tengah makan…dengan kawan ini”….. tolong la yer….tak perlu la ayat macam tu….mengelikan kan…. itu my first rule….it’s seem to be rude..when you are having our meal with your friend…and after that….you calling with your couple…..tak hormat orang langsung. Kalau benda ini, berlaku cuba elakkan….fahami situasi atau keadaan….tu consider makan tak formal….kalau makan formal…confirm ko dipersilakan keluar dari dewan.

Kedua, pantang aku bila orang bercouple ini, bila boy/girlfriend dia..mengganggu kitaorg yang bergelar kawan kepada pasangannya. kisah ini berlaku, bila boy/girlfriend tak menjawab telefon…or balas sms…kawan pula menjadi biasa…seriously its totally annoyed…..hahahahaha… Jangan anggap kawan anda sebagai messenger kepada perhubungan anda…kalau terkena kat aku…confirm aku siap bagi warning lagi….(jahatkan aku…..), ada aku kesah??? Ayat aku mudah je…”ko ingat aku…ini..guardian angel dia ke…tolong la yer….” Ketiga, kalau boy/girlfriend ko jeles kat aku….aduiii….inilah benda aku paling anti.. kenapa?? Sebab benda inilah yang boleh menjejaskan hubungan aku dengan kawan aku. Aku secara peribadi pernah mengalaminya…boyfriend dia jeles dengan aku….dan you know what was my answer….. ” i don’t interested with your bullshit girl….she is my friend…..why must i stole her…..ewwww…couple dengan kawan…..macam mendedahkan diri pada lubang berbahaya je….hahahahaha… ( your friend…dah tau segala pasal ko…so tak best la klu bercouple)…. kejam kan…hahahaha….ada aku kesah???
Lepas tu..ini kebodohan yang aku selalu tengok..especially girl…sorry to say….kalau dah tahu..yang ko kena kongkong jangan la jadi macam orang yang takde otak…nak teruskan hubungan ko dengan lelaki tu….kadang-kadang aku pula yang terlebih emosi gara-gara benda ini…bukan apa….kenapa nak teruskan hubungan…kalau ko dah merana…. Cinta la tu konon…cinta monyet….tak ke mana juga…lain la kalau serius…ini tak….budak hingusan pula tu….(lantak la…klu dia baca..). Ini semua luahan hati aku..yang jelas membara dan agak panas dengan pasal couple yang mengganggu hidup aku..terutama bila soal urusan persahabatan aku…. that why sometimes aku lebih suka tak kawan orang yang bercouple…sebab akhirnya akan menyusahkan aku juga….. cuma satu jelah…jangan jadi bodoh sebab cinta….. cakaplah…I LOVE YOU….sampai infinity sekalipun….kalau ianya hanya didasarkan perasaan cinta yang kebudakkan….itu. just leave it….buang masa je…… hahahahahaha…..kecian ko…tp ada aku kesah???

 

 

About ignatiusjohn

Universiti Malaysia Sabah, Industrial Chemistry Final year student Twitter : https://twitter.com/IgnatiusMicky Facebook : http://www.facebook.com/Ignatius John

Posted on November 27, 2011, in BFF, blogger, food, masyarakat, myself, relationship, Universiti Malaysia Sabah, Wanita and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

